Instruments for Sustainable Development of Territories in the Context of Synergistic Crisis : научное издание

Описание

Тип публикации: статья из журнала

Год издания: 2022

Идентификатор DOI: 10.17516/1997-1370-0902

Ключевые слова: synergistic crisis of socio-economic development of territories, tools for sustainable development of territories, place branding as a tools for sustainable development of territories, methods for assessing consumer satisfaction with local food quality, models for state regulation and support of local producers, синергетический кризис социально-экономического развития территорий, инструменты устойчивого развития территорий, брендинг как инструмент устойчивого развития территорий, методика оценки удовлетворенности потребителей качеством пищевых продуктов местных производителей, модели государственного регулирования поддержки местных производителей, models for state regulation, support of local producers

Аннотация: Even in the context of a synergistic crisis, the concept of sustainable development remains a powerful humanitarian impetus for ensuring sustainable development of socio-economic systems, including territories. This fact draws increased attention to the differentiation of theoretical and applied research of modern technologies to eПоказать полностьюnsure implementation of sustainable development goals. Availability of safe local food products, which ensure satisfaction of population as end consumers, as well as social and economic sustainability of territories, due to the demand for products of local producers and environmental sustainability due to saving of material resources, are local goals for the territories that implement the key goal of ensuring the standard of living for their population. The use of marketing technologies and product branding as a tool for sustainable development of territories to assess consumer satisfaction with food quality ensures sustainable demand for food products and sustainability of local producers’ activities, as well as determines effective criteria for choosing models of state regulation and support for local producers in the process of implementing the concept of sustainable development of territories. Концепция устойчивого развития даже в условиях синергетического кризиса остается мощным гуманитарным мотиватором обеспечения стабильности социально-экономических систем, в том числе территорий. Это актуализирует дифференциацию теоретических и прикладных исследований современных технологий реализации целей устойчивого развития. В качестве локальных целей территорий, реализующих ключевую цель обеспечения качества жизни населения, выступает доступность качественных, безопасных экологически чистых пищевых продуктов местных производителей, что формирует удовлетворенность населения (конечных потребителей) и, как следствие, экономическую устойчивость территорий за счет спроса на продукцию местных производителей, экологическую стабильность за счет экономии материальных ресурсов на производство и потребление, поддержание и сохранение здоровья людей и в итоге социальную устойчивость. Использование маркетинговых технологий, в частности товарного брендирования как инструмента устойчивого развития территорий на основе оценки удовлетворенности потребителей качеством пищевых продуктов, позволит поддерживать спрос на пищевые продукты местных производителей и, таким образом, обеспечивать их деятельность, а такжеопределять эффективные критерии выбора моделей госрегулирования для поддержки местных производителей в реализации концепции устойчивого развития территорий. Even in the context of a synergistic crisis, the concept of sustainable development remains a powerful humanitarian impetus for ensuring sustainable development of socio-economic systems, including territories. This fact draws increased attention to the differentiation of theoretical and applied research of modern technologies to ensure implementation of sustainable development goals. Availability of safe local food products, which ensure satisfaction of population as end consumers, as well as social and economic sustainability of territories, due to the demand for products of local producers and environmental sustainability due to saving of material resources, are local goals for the territories that implement the key goal of ensuring the standard of living for their population. The use of marketing technologies and product branding as a tool for sustainable development of territories to assess consumer satisfaction with food quality ensures sustainable demand for food products and sustainability of local producers' activities, as well as determines effective criteria for choosing models of state regulation and support for local producers in the process of implementing the concept of sustainable development of territories. © Siberian Federal University. All rights reserved.

Ссылки на полный текст

Издание

Журнал: Журнал Сибирского федерального университета. Серия: Гуманитарные науки

Выпуск журнала: Т. 15, 6

Номера страниц: 780-790

ISSN журнала: 19971370

Место издания: Красноярск

Издатель: Сибирский федеральный университет

Персоны

  • Butova Tatyana G. (Siberian Federal University)
  • Klimovich Natalya V. (Siberian Federal University)
  • Danilina Elena P. (Krasnoyarsk State Medical University named after Professor V.F.Voino-Yasenetsky)
  • Danchenok Larisa А. (Plekhanov Russian University)
  • Niyazbekova Shakizada U. (Financial University under the Government of the Russian Federation)
  • Mutovin Sergei I. (FSI Research Institute Federal Penal Service of the Russian Federation)

Вхождение в базы данных