ПРОБЛЕМЫ ОБЕСПЕЧЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО РАВЕНСТВА СЕЛЬСКИХ И ГОРОДСКИХ ДЕТЕЙ

Описание

Перевод названия: PROBLEMS IN THE GUARANTEE OF THE EDUCATIONAL EQUALITY OF RURAL AND URBAN CHILDREN

Тип публикации: статья из журнала

Год издания: 2016

Ключевые слова: село, школьник, родители, RURAL schools, educational opportunities, educational equality, family, education, образовательные возможности, образовательное равенство, семья, образовательный процесс

Аннотация: Анализируются факторы, влияющие на обеспечение образовательного равенства сельских и городских детей. Делается вывод о том, что существует территориальное неравенство в доступности образовательных услуг, однако семьи сельских школьников сильнее включены в образовательный процесс, что позволяет им оказывать значительную поддержку свПоказать полностьюоим детям в получении образования. Решение задач выравнивания образовательных возможностей требует изменения организационных механизмов образования на селе. The problem of equality of educational opportunities, access to education for different categories of the population is one of the priorities of the Social and Political Studies, both in modern Russia and all over the world. The purpose of the research is to investigate and analyse the main factors influencing equal opportunity in education of rural and urban pupils. Rural schools are not provided enough with the support and resources they need to keep pace with today’s educational demands. Rural schools failed to respond to current developments, changes, and trends in education. The major finding of our investigation was that family played a crucial role in equalizing educational opportunities. Parents could play a compensatory role in ensuring equal education in rural schools. Society and educators tried to ignore the fact that the majority of low performing schools were in rural, economically struggling areas. Most of these schools lacked sufficient equipment and resources to accommodate every pupil effectively. But rural schools have a serious advantage over urban ones - more integral perception of pupils by teachers and less formality in teachers/ pupils communication. Another solution to this problem could be teacher development courses tailoring to the real needs of rural schools or targeted Master’s Programmes in Education.

Ссылки на полный текст

Издание

Журнал: Вестник Томского государственного педагогического университета

Выпуск журнала: 1

Номера страниц: 47-50

ISSN журнала: 1609624X

Место издания: Томск

Издатель: Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования "Томский государственный педагогический университет"

Авторы

Вхождение в базы данных