Gamification of the Graph Theory Course. Finding the Shortest Path by a Greedy Algorithm : доклад, тезисы доклада

Описание

Тип публикации: доклад, тезисы доклада, статья из сборника материалов конференций

Конференция: 12th Computer Science Networks and Systems in Cybernetics?; Чехия; Чехия

Год издания: 2023

Идентификатор DOI: 10.1007/978-3-031-35317-8_18

Ключевые слова: e-Learning, gamification, information technology, graph, shortest path

Аннотация: Information technology has had a significant impact on modern education. E-learning has become an integral part of the modern educational environment. One of the elements of modern education is gamification, which can essentially increase motivation and efficiency of the learner. The article describes the game of finding the shorteПоказать полностьюst path in the graph developed by the authors. It can be used for gamification of courses related to discrete mathematics and information technology. A computer program has been developed to implement the proposed game, which makes it possible to use it in e-learning. #CSOC1120.

Ссылки на полный текст

Издание

Журнал: Lecture Notes in NetWorks and Systems

Выпуск журнала: 2

Номера страниц: 209-216

Издатель: Springer Cham

Персоны

  • Tsarev Roman (Сибирский федеральный университет)
  • Shahzool Hazimin Azizam (Universiti Sultan Zainal Abidin)
  • Sablinskii Aleksei (Кемеровский государственный университет)
  • Potekhina Elena (Российский государственный социальный университет)
  • Gogoleva I.V. (Арктический государственный агротехнологический университет)
  • Nikolaeva Irina (Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова)
  • Ikonnikov O.A. (Сибирский государственный университет науки и технологий им. акад. М.Ф. Решетнева)

Вхождение в базы данных