СУЩНОСТЬ И ПРИМЕНЕНИЕ ИГРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБРАЗОВАНИИ : научное издание

Описание

Тип публикации: статья из журнала

Год издания: 2023

Ключевые слова: Computer Science lesson, educational product, cognitive interest, game technologies, gamification, урок информатики, образовательный продукт, познавательный интерес, игровые технологии, геймификация

Аннотация: Рассмотрены средства повышения познавательного интереса на уроках информатики. Показано, что альтернативой традиционным методам обучения являются методы построения урока с широким вовлечением учеников в процесс познания. Исследование проведено через рассмотрение игровых технологий как средства реализации интерактивных методов обучеПоказать полностьюния. Проанализированы этапы организации образовательной игры, возможность создания педагогами собственного игрового образовательного продукта. Особое внимание уделено специфике предмета информатики, отличительным особенностям формирования и проявления познавательного интереса на его уроках. Освещено понятие геймификации как способа повышения вовлеченности в игровую деятельность, интереса к ней. The article examines the means of increasing cognitive interest in computer science lessons. It is shown that an alternative to traditional teaching methods are methods of lesson construction with broad involvement of students in the process of cognition. The research is conducted through the consideration of gaming technologies as a means of implementing interactive teaching methods. The paper analyzes the stages of organizing an educational game, the possibility of teachers creating their own educational game product. In the main part of the article, the definition of an educational game in the works of various authors is widely studied. Using fundamental research, the author argues that cognitive interest manifests itself in the form of a desire to study the subject in depth. Special attention is paid to the specifics of the subject of computer science, the distinctive features of the formation and manifestation of cognitive interest in its lessons. he paper reflects the issues of organizing gaming activities in computer science lessons in various forms. The paper highlights in detail the concept of gamification as a way to increase engagement, increase interest and motivation in gaming activities. Based on the analysis of the content lines of the basic computer science course, the paper shows how interesting the teaching of the subject should be organized using game technologies and gamification.

Ссылки на полный текст

Издание

Журнал: Человек и язык в коммуникативном пространстве: сборник научных статей

Выпуск журнала: 14

Номера страниц: 93-97

Место издания: Красноярск

Издатель: Сибирский федеральный университет

Персоны

Вхождение в базы данных