Перевод названия: Testing of Practice-oriented Undergraduate Program in a Networking of Higher and Secondary Education, Siberian Federal University and Lesosobirsk Teacher Training Institute as Examples
Тип публикации: статья из журнала
Год издания: 2015
Ключевые слова: педагогическое образование, бакалавриат, академическая мобильность, модульное обучение, практико-ориентированное обучение, практика, modernization of teacher education, basic professional educational program, teacher activity, professional competence, educational technology, professional teaching standard (in pre-school education), Federal State Education Standard of Preschool Education, networking, educational module, educational outcomes, сетевое взаимодействие, учебный модуль, образовательный результат
Аннотация: Охарактеризован опыт разработки и реализации ОПОП по направлению подготовки «Психолого-педагогическое образование: прикладной бакалавриат» (Учитель начальных классов). Особое внимание уделено организации практики как основному средству обеспечения практической направленности подготовки будущих педагогов и инструментам мониторинга оПоказать полностьюбразовательных результатов при апробации модулей ОПОП. Показана динамика результатов учебной практики и освоения модулей апробируемой ОПОП, приведены примеры, отмечены положительные и отрицательные аспекты апробации. Targeted Program for the Development of Education in 2011-2015). Main attention is paid to the analysis of the development of student competencies according to Federal State Education Standard of "Psycho-pedagogical Education" training direction for bachelor students focused on the performance in accordance with the pre-school teacher professional standard. For this purpose, we compared the data obtained during final certification of modules that have already been tested, and computer testing conducted by the resource center for support projects on modernization of teacher education in Moscow State University of Psychology& Education. We identified problem issues and particular errors that may be debatable among professionals. Authors outlines promising ways to improve the modules of the basic professional educational program on the basis of proposals made by subcontracting universities.
Журнал: Психологическая наука и образование
Выпуск журнала: Т. 20, № 5
Номера страниц: 108-116
ISSN журнала: 18142052
Место издания: Москва
Издатель: Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования "Московский государственный психолого-педагогический университет"