Бизнес-процессы управления рыночным поведением предприятий аэрокосмической отрасли : научное издание

Описание

Перевод названия: Problems of business process reengineering of market behavior of enterprises in the external environment

Тип публикации: статья из журнала

Год издания: 2014

Ключевые слова: business processes, management of market behavior, the problem of business process reengineering, process approach, бизнес-процессы, управление рыночным поведением, проблемы реинжиниринга бизнес-процессов, процессный подход

Аннотация: Исследуются проблемы управления рыночным поведением российских предприятий аэрокосмической отрасли при внедрении процессного подхода. Подчеркивается важность управления рыночным поведением предприятия с точки зрения эффективности системы создания и предоставления ценности. Предлагается за отправную точку при формировании бизнес-проПоказать полностьюцессов принять, с одной стороны, обеспечение роста стоимости компании через непрерывное улучшение ее деятельности, а с другой стороны, повышение удовлетворенности потребителей, что позволяет определить спектр показателей, от которых необходимо формировать всю пирамиду процессов. Описываются основные этапы внедрения процессного подхода в управлении рыночным поведением предприятия - производителя космической техники. Результаты исследования имеют важное значение для предприятий аэрокосмической отрасли, поскольку использование процессного подхода и реинжиниринга является доступным и наиболее эффективным способом управления рыночным поведением предприятий. The article emphasizes the importance of market behavior of the aerospace enterprises in terms of the effectiveness of the system of value creating and delivering. Optimization of business-architecture, implementation of the process approach and ensuring of a high adaptability process of value creating and delivering are identified as key tasks for all of the aerospace company’s management. On the basis of the practice of implementation of the process approach in Russian aerospace enterprises the main problems in the construction of business processes of market behavior are described. The most difficult moments of the implementation of the process approach to the management of the enterprise market behavior are identified: a narrow understanding of the business processes of strategic management; the complexity of establishing of a system of indicators to measure the effectiveness of processes; lack of relevance of the existing system of management accounting information needs necessary for strategic and operational decisions; delayed result of the company in the market; insufficient attention to the construction of the active monitoring of the environment and risk management and, as a consequence, flexible review and audit business development strategies; set of conditions internal and external environment (type of activity, organizational and legal form, industry, corporate culture, resources and capabilities, and so on.) of each of organization to create standard rules of market behavior; serious dependence of the efficiency of business processes for managing market behavior of the whole system of management of the company. What ’s more, the basic problems of the implementation of the process approach to the overall management system of the enterprise are defined. The article describes the main stages of implementation of the process approach to the management of market behavior of aerospace enterprises aimed at the continuous improvement activity in the market and enhance customer satisfaction and characteristics of each of the steps.

Ссылки на полный текст

Издание

Журнал: Вестник Сибирского государственного аэрокосмического университета им. академика М.Ф. Решетнева

Выпуск журнала: 4

Номера страниц: 258-263

ISSN журнала: 18169724

Место издания: Красноярск

Издатель: Сибирский государственный аэрокосмический университет имени академика М.Ф. Решетнева

Персоны

  • Антамошкина Ольга Игоревна (Сибирский государственный аэрокосмический университет имени академика М. Ф. Решетнева)
  • Авласко Замира Атхамовна (Красноярский государственный аграрный университет)

Вхождение в базы данных